AssisT Assistència Domiciliària per Accent Social
Suport energètic a llars vulnerables, dins el Servei d’Atenció Domiciliària
11 maig, 2018
Jornada cuidadors Alzheimer a Mataró - Accent Social
Jornada per a cuidadors de persones amb Alzheimer a Mataró
4 juliol, 2018
AssisT Assistència Domiciliària per Accent Social
Suport energètic a llars vulnerables, dins el Servei d’Atenció Domiciliària
11 maig, 2018
Jornada cuidadors Alzheimer a Mataró - Accent Social
Jornada per a cuidadors de persones amb Alzheimer a Mataró
4 juliol, 2018
Mostrar tot

El bon tracte quotidià a la gent gran. Crònica des del Josep Miracle

Com fomentar el bon tracte diari en l’atenció a les persones grans? Ens ho explica la directora de l’Equipament per a Gent Gran Josep Miracle, al barri de Sants de Barcelona.

Cada dia, per nosaltres, és un dia especial. I ho és perquè allà on treballo fem el possible perquè les persones grans se sentin sobretot persones.

Per això centrem la nostra mirada en la individualitat de cadascú. Les persones grans han de poder mantenir el seu projecte de vida en moviment i perquè això passi, nosaltres som al seu costat donant-los el suport i les eines necessàries.

El nostre dia a dia sempre és emocionant. Per què? Perquè hi ha vida en moviment.

 

L’ANTÒNIA DECIDEIX

L’últim divendres de cada mes, a l’Antònia li agrada anar a la seva perruquera de tota la vida, al Poble Nou. L’Antònia té el dret a decidir a quina perruqueria vol anar, quan vol anar i a realitzar la gestió dels seus diners. Així que nosaltres ajudarem perquè tot això sigui possible.

L’equip de treball del nostre Equipament treballa interdisciplinàriament, pensant constantment en noves propostes de millora perquè les persones que hi viuen allà sentin i tinguin realment un paper actiu i important a la societat.

Per això tenim establerta una xarxa de comunicació amb diferents entitats del barri/districte, que ens permet apropar i participar de la vida al barri.

A nosaltres ens defineixen les cures a les persones grans fetes amb afecte, amb un somriure, però molt important: sempre sense infantilitzar a les persones, fugint de l’assistencialisme.

Establim vincles molt importants i som carinyosos, però no ens podem oblidar mai que les persones grans són mereixedores del nostre respecte. No estem parlant de condescendència, parlem de proximitat i d’apoderament.

 

EL SENYOR JOSEP NO ÉS EL PEP

El Sr. Josep treballava a la seva sastreria i els seus clients i veïns li han dit sempre Sr. Josep. Aquí a l’Equipament ell sap que mantindrà la seva identitat i no és en Pepet, ni el Pep, simplement perquè ell no es reconeix com a tal. RECONÈIXER i VALIDAR donen sentit a allò que fem.

Som privilegiats per poder conviure amb persones grans. Elles han viscut tantes coses i és tan enriquidor poder escoltar tota la seva experiència.

En les petites coses com anar a veure “L’Ou com Balla” a una escola bressol. El dia d’abans hem tingut l’oportunitat d’escoltar les seves vivències de “L’Ou com Balla” de quan eren més joves. Històries llunyanes en temps, però properes en sentiments.

 

EL BON TRACTE EN EL QUOTIDIÀ

Per nosaltres això És el bon tracte, el que fem diàriament. El BON TRACTE en el quotidià.

Veure que les persones et coneixen, que et busquen perquè tenen inquietuds i objectius vitals i que confien en tu, donant sentit a tota la teva feina.

Esperem que cada dia sigui diferent i sorprenent, ja que nosaltres procurarem millorar i innovar per seguir donant una atenció de qualitat centrada a la persona, perquè cadascuna se senti única, especial i important.

 

Clàudia Martins

Directora de l’Equipament Josep Miracle

Districte de Sants – Montjuïc, Barcelona