Teràpies no farmacològiques: senzilles d’aplicar i amb molts beneficis
22 maig, 2022Coques de Sant Joan contra la soledat de la gent gran
25 juny, 2022El Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) de Sant Joan Despí, gestionat per Accent Social, ha activat una app per agilitzar els processos de comunicació amb els usuaris i usuàries, alhora que se’ls proporciona una millor atenció i es reforça la seva sensació de confort.
La iniciativa és una mostra més de l’aposta ferma que fem des d’Accent Social per la tecnologia adreçada a la gent gran, en un format senzill d’utilitzar i amb una vessant molt pràctica. La nova plataforma digital implementada a Sant Joan Despí, a la comarca del Baix Llobregat, notifica quan un dels membres de l’equip del SAD està a punt d’iniciar el servei.
A més, identifica al o la professional i alerta, tant a la persona usuària com a les famílies, quan es troba a la porta del domicili. Al seu torn, recomana no obrir la porta a persones desconegudes quan el treballador o treballadora familiar encara no ha arribat, a fi d’evitar possibles enganys.
D’altra banda, les persones usuàries poden informar al SAD sobre qualsevol modificació en l’agenda del servei.
TECNOLOGIA PER MILLORAR LA QUALITAT DE VIDA DE LES PERSONES GRANS
Per tal que els usuaris i usuàries puguin fer ús d’aquesta aplicació, l’equip de professionals del SAD de Sant Joan Despí els imparteix una formació en suports digitals i funcionament de l’app, personalitzada i adaptada als coneixements i les necessitats de cada persona.
Per l’entitat, aquesta nova eina digital millora la qualitat de vida de les persones perquè els hi aporta tranquil·litat. En paraules de la coordinadora del SAD de Sant Joan Despí, Iris Sevillano:
“Aquesta app permet que tant les persones usuàries com les famílies, ens puguin contactar en qualsevol moment del dia i sense necessitat de trucar, sumant un grau més de tranquil·litat. Ara, poden tenir a l’abast la nostra planificació i saber en temps real quan els nostres equips estan duent a terme el servei.”
Ho reforça Remei Ros, neboda d’una usuària del servei:
“Aquesta solució permet comunicar-se amb l’equip d’Accent Social sense necessitat de coincidir en el temps.”
La implementació d’aquesta iniciativa en el dia a dia del personal també reforça el funcionament i l’organització interna de l’entitat, oferint una major agilitat i, en conseqüència, optimitzant els recursos.
Després de finalitzar les primeres formacions sobre l’ús de l’aplicació entre 17 usuaris i usuàries del SAD de Sant Joan Despí de manera satisfactòria, des d’Accent Social preveiem estendre aquesta eina, progressivament, per continuar millorant el nostre servei a través de la tecnologia.
ACCENT SOCIAL, UNA ENTITAT COMPROMESA AMB EL BENESTAR I SEGURETAT DE LA GENT GRAN
Accent Social som una entitat local lligada al territori català, que treballa per millorar la qualitat de vida de les persones del nostre entorn, acompanyant-les en el seu procés vital amb la màxima atenció i flexibilitat respecte a les seves necessitats individuals i aplicant sempre la innovació al servei del benestar. Gràcies a un equip format per més de 1.600 persones, donem servei a més de 10.000 persones cada any.