Manifest per aturar el maltractament a la gent gran arran la crisi de Covid19
Manifest per aturar el maltractament a les persones grans arran la Covid19
2 abril, 2020
1000 roses solidàries per Sant Jordi
Repartim més de 1.000 roses solidàries per Sant Jordi
24 abril, 2020
Manifest per aturar el maltractament a la gent gran arran la crisi de Covid19
Manifest per aturar el maltractament a les persones grans arran la Covid19
2 abril, 2020
1000 roses solidàries per Sant Jordi
Repartim més de 1.000 roses solidàries per Sant Jordi
24 abril, 2020

Un sistema de videoconferències permet a les persones grans millorar els contactes socials, tot i la situació de confinament.

Amb la voluntat de pal·liar l’aïllament i la sensació de soledat que pateix la gent gran a les residències, com a conseqüència de les restriccions de contacte que s’han imposat per tal de frenar l’expansió de la COVID-19, a l’Equipament Josep Miracle de Barcelona, gestionat per Accent Social, s’ha posat en marxa una iniciativa perquè les persones usuàries segueixin en contacte amb la seva família i amistats.

El passat 19 de març es va iniciar el projecte que permet a les 50 persones residents del centre veure i mantenir el contacte amb els seus parents a través d’un sistema de videotrucades. Per dur a terme les videoconferències, les persones familiars han de posar-se en contacte amb la residència indicant l’hora i el telèfon de contacte en què desitja rebre la trucada.

El centre s’organitza per fer entre 6 i 8 trucades diàries, de dilluns a divendres, pactades amb les famílies.
 

MÉS QUE TRUCADES, ACOMPANYAMENT PSICOLÒGIC I CONTACTE SOCIAL

“Per nosaltres l’acompanyament psicològic de les persones usuàries és fonamental per garantir el seu benestar i salut. Per això, hem impulsat aquest projecte amb l’objectiu de què la gent gran pugui seguir mantenint relacions socials significatives que redueixin l’angoixa resultant que els provoca l’aïllament” afirma Clàudia Martins, directora de l’Equipament per a Gent Gran Josep Miracle.

Mitjançant una tauleta electrònica i amb l’ajuda d’una educadora social, les persones usuàries de l’equipament poden conversar des de la intimitat de la seva habitació. Addicionalment, es fan connexions des del menjador del centre i a través de la pantalla cedida per l’Ajuntament de Barcelona.

La Sandra, una de les educadores socials que acompanya les persones usuàries en les videotrucades, assegura que totes les trucades són “molt emotives”. Sobretot perquè, en moltes ocasions, els i les residents no saben que es disposen a veure els seus familiars fins que apareixen a la pantalla.

Durant el poc temps que porta en marxa la iniciativa, ja s’han produït retrobaments especialment esperats: la senyora Encarnació ha parlat amb el seu cosí, al qui feia anys que no veia, i el senyor Jesús ha pogut veure finalment a la seva filla, que viu a Alemanya.
 

UN PROJECTE QUE AJUDA A COMBATRE LA NEGATIVITAT I LA SOLEDAT

La disminució significativa de les activitats i rutines quotidianes i la reducció de la interacció i el contacte social amb l’entorn més proper, poden alterar l’estat anímic, afavorint l’aparició o l’agreujament d’estats depressius i d’angoixa.

És per això que, segons el projecte tècnic d’Accent Social, a més de redissenyar i reorganitzar les activitats per tal de seguir donant resposta a l’ocupació de les persones usuàries, treballem en profunditat el suport emocional i psicològic així com la comunicació, amb l’objectiu de pal·liar la sensació de negativitat i soledat que pot comportar el confinament involuntari.

El projecte reitera la voluntat del centre, i de tot Accent Social, per tal d’oferir un servei eficient i de qualitat.