Cine fòrum: rols de gènere al SAD Segrià i Centre de Dia Santa Clara
25 novembre, 2019Xerrades amb Accent: Alzheimer, la cura de l’entorn cuidador
29 novembre, 2019A Accent Social, des del compromís amb l’ètica professional envers l’atenció a les persones, vàrem celebrar una nova trobada de “Xerrades amb Accent”, amb el títol “Parlem d’ètica: SAD i bones pràctiques des de la proximitat”
Va ser el passat 28 de novembre a Barberà del Vallès. En aquesta ocasió va anar a càrrec de José Luis Buenache, de l’Associació Siena, entitat formada per un equip de professionals multidisciplinaris que treballen sobretot en l’àmbit de la gent gran. Va conduir una sessió participada per tècnics de l’Ajuntament de Barberà, de professionals de l’atenció domiciliària, de persones usuàries i de les seves famílies.
Per iniciar la xerrada, es van plantejar qüestions sobre el significat dels conceptes d’ètica, de moral, de saber què és correcte i sobre com entenem el bon tracte. Partint de les preguntes, i des de les diferents perspectives i la pluralitat d’opinions de les persones assistents, es va produir un intercanvi de punts de vista i de reflexions amb molt valor.
DEBAT I REFLEXIÓ SOBRE L’ÈTICA EN EL SERVEI D’ATENCIÓ DOMICILIÀRIA
Així, l’equip de professionals d’atenció directa a les persones va manifestar que treballen des d’aquesta òptica cada dia. I van destacar sobretot la importància del vincle entre les persones: “Ho fem cada dia, ens trobem amb diferents situacions als domicilis, on és necessari compartir i conèixer a la persona”.
En el mateix sentit, la Sra. Josefa, com a usuària del Servei d’Atenció Domiciliària de Barberà (SAD), va reflexionar sobre el servei que rep, expressant que “el SAD és un lloc per rebre però també per donar”. L’observació ens fa apreciar el servei des de la importància del SAD com una eina d’intercanvi entre persones.
I, per la part que correspon als professionals de l’Ajuntament, van afegir referint-se al SAD que “esdevé un servei bàsic, que amb els anys ha anat incorporant millores i una mirada centrada en la persona”. Es defineix així el servei que es presta en l’actualitat com un servei individualitzat i des de la proximitat.